جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

پارلمان آلمان به ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین رای منفی داد

  • کد خبر: ۲۰۶۹۶۱
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
پارلمان آلمان به ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین رای منفی داد
پارلمان آلمان پیشنهاد ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین را رد کرد؛ اقدامی که کی‌یف را بیش از پیش با مشکلات و موانعی درخصوص دریافت کمک‌های نظامی مواجه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مصوبه مربوط به ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین در پارلمان آلمان به رای گذاشته شد و این مصوبه ۱۷۸ رای مثبت و ۴۸۵ رای منفی دریافت کرد.

طبق گزارش راشا تودی، البته «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان باید تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ کند، اما او پیشتر چنین نوع کمکی را به اوکراین رد کرده بود، زیرا معتقد است که ارسال چنین موشک‌هایی به اوکراین موجب افزایش تنش‌ها می‌شود.

گفته شده است حتی بسیاری از قانونگذاران آلمانی که پیشتر از ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین حمایت می‌کردند، به این مصوبه رای منفی داده‌اند.

«استفن هبستریت» سخنگوی دولت آلمان پیشتر تاکید کرد: آلمان به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد و هر آنچه که ممکن باشد را به این کشور ارسال خواهد کرد، اما همچنان برنامه‌ای برای ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به کی‌یف نداریم.

روزنامه وال استریت ژورنال در ماه اکتبر در گزارشی نوشت: حتی اگر تحویل تاروس به اوکراین به‌زودی تصویب شود، احتمالا زمان زیادی خواهد برد تا اوکراین آن‌ها را مستقر کند و دلیلش این است که ناوگان هواپیما‌های جنگی اوکراین که متعلق به دوران شوروی است، برای حمل موشک باید به‌روز شود.

موشک دوربرد تاروس ساخت آلمان قادر است یک کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی را حمل کند و بردی حدود ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) دارد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. روسیه هم بار‌ها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->